Bankindex

Bankindex™

A Scale Research 2008-ban indított, saját módszertanon alapuló kutatása, a Bankindex™, jól felépített struktúrájának köszönhetően, átfogóan, mégis meglepő részletességgel monitorozza a bankpiacot. A Bankindex™2012-ben megújult, mind egyes mérési módszereit, mind tematikáját tekintve.

Ennek köszönhetően egyrészt áttekintő adatbázisként használható, másrészt gyakran finom részletekre is fény deríthető segítségével, az éves adatkumulációnak és a moduláris rendszernek köszönhetően.

Óriási előnye, hogy már a kérdés felmerülése után közvetlenül, gyorsan kinyerhetők belőle az információk, akár régebbi időszakokra is visszamenőleg, így gyakran részben, de akár egészben is kiválthatók vele költséges és hosszadalmas ad hoc kutatások.

A részletes elemzést támogatja, hogy a hagyományos demográfiai háttérváltozók mellett az életmódra és az info-kommunikációs viselkedésre vonatkozóan is számos információ áll rendelkezésre

A Bankindex adatfelvétele kéthavonta, 1000 fős reprezentatív személyes mintán történik, így éves szinten 6000 fő válaszai állnak az elemzők rendelkezésére.

A fő témái nagy vonalakban a következők:

  • Bankpiac (új!): fogyasztói várakozások, a szektor és intézményei megítélése, fogyasztói attitűdök
  • Ügyfél-elérés: bankok észlelése, hozzáférés, bankkapcsolatok, elégedettség, váltási dinamika
  • Termékhasználat: ismertség, igénybevétel, új vásárlási és váltási tervek
  • Fizetési módok (új!): rendszeres háztartási kiadások, azok fizetési módjai, napi vásárlások módja, preferenciák
  • Folyószámla: számlák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret használat, csatorna használat, elégedettség
  • Hitelkártya: hitelkártyák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret kihasználása, visszafizetési mintázatok, elégedettség
  • Fogyasztási hitelek: hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok
  • Jelzálog hitelek: hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok
  • Megtakarítások: forma, lekötés, cél, felhasználás, döntés, elégedettség, váltási tervek
  • Biztosítások (új): típus, biztosító, elégedettség, megszüntetési és váltási tervek

Tájékoztatásul az oldalt megtalálható táblázatban közöljük a Bankindex™ részletes vizsgálati területeit.