Bankindex™

Bankindex™

A Scale Research 2008-ban indított, saját módszertanon alapuló és reprezentatív Bankindex™ kutatása a lakossági, mikro és KKV ügyfelek körében vizsgálja és elemzi folyamatosan a magyar banki piac trendjeit és változásait. A kutatás egyszerre ad áttekintést a piac fő jellemzőiről, valamint lehetőséget nyújt alcsoportok és termékhasználói szegmensek részletes elemzésére is, a modulárisan felépített kérdőívre alapozva.

Ahhoz, hogy a Bankindex™ kutatás követni tudja a banki piac és a technológiai környezet fejlődését, a kutatás tematikáját 2019-ben ismét megújítottuk. Így a felmérés adatira alapozva hatékonyan segítjük ügyfeleinket üzleti döntéseik meghozatalában

Az évente 5 alkalommal megvalósuló reprezentatív megkérdezés, valamint a több évre visszatekintő trend adatbázis segítségével akár költséges és hosszadalmas ad hoc kutatásokat is kiválthatnak ügyfeleink.

A részletes elemzést támogatja, hogy a hagyományos demográfiai háttérváltozók mellett az életmódra és az info-kommunikációs viselkedésre vonatkozóan is számos információ áll rendelkezésre a felmérésben.

A fő témái nagy vonalakban a következők:

Bankpiac (új!) – fogyasztói várakozások, a szektor és intézményei megítélése, fogyasztói attitűdök

Ügyfél-elérés – bankok észlelése, hozzáférés, bankkapcsolatok, elégedettség, ajánlási szándék (NPS), váltási dinamika

Termékhasználat – ismertség, igénybevétel, új vásárlási és váltási tervek

Folyószámla – számlák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret használat, csatorna használat, elégedettség, váltási szándék

Hitelkártya – hitelkártyák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret kihasználása, visszafizetési mintázatok, elégedettség, váltási szándék

Fogyasztási hitelek – hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok, váltási szándék

Jelzálog hitelek – hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok, váltási szándék

Megtakarítások – forma, lekötés, cél, felhasználás, döntés, elégedettség, váltási tervek

Digitális csatornák és tanácsadás – innovatív ügyfélkezelési módok elfogadása, használata, bankok részéről igényelt tanácsadás és ennek csatornái

Bankindex™

A Scale Research 2008-ban indított, saját módszertanon alapuló és reprezentatív Bankindex™ kutatása a lakossági, mikro és KKV ügyfelek körében vizsgálja és elemzi folyamatosan a magyar banki piac trendjeit és változásait. A kutatás egyszerre ad áttekintést a piac fő jellemzőiről, valamint lehetőséget nyújt alcsoportok és termékhasználói szegmensek részletes elemzésére is, a modulárisan felépített kérdőívre alapozva.

Ahhoz, hogy a Bankindex™ kutatás követni tudja a banki piac és a technológiai környezet fejlődését, a kutatás tematikáját 2019-ben ismét megújítottuk. Így a felmérés adatira alapozva hatékonyan segítjük ügyfeleinket üzleti döntéseik meghozatalában

Az évente 5 alkalommal megvalósuló reprezentatív megkérdezés, valamint a több évre visszatekintő trend adatbázis segítségével akár költséges és hosszadalmas ad hoc kutatásokat is kiválthatnak ügyfeleink.

A részletes elemzést támogatja, hogy a hagyományos demográfiai háttérváltozók mellett az életmódra és az info-kommunikációs viselkedésre vonatkozóan is számos információ áll rendelkezésre a felmérésben.

A fő témái nagy vonalakban a következők:

Bankpiac (új!) – fogyasztói várakozások, a szektor és intézményei megítélése, fogyasztói attitűdök

Ügyfél-elérés – bankok észlelése, hozzáférés, bankkapcsolatok, elégedettség, ajánlási szándék (NPS), váltási dinamika

Termékhasználat – ismertség, igénybevétel, új vásárlási és váltási tervek

Folyószámla – számlák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret használat, csatorna használat, elégedettség, váltási szándék

Hitelkártya – hitelkártyák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret kihasználása, visszafizetési mintázatok, elégedettség, váltási szándék

Fogyasztási hitelek – hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok, váltási szándék

Jelzálog hitelek – hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok, váltási szándék

Megtakarítások – forma, lekötés, cél, felhasználás, döntés, elégedettség, váltási tervek

Digitális csatornák és tanácsadás – innovatív ügyfélkezelési módok elfogadása, használata, bankok részéről igényelt tanácsadás és ennek csatornái

A pénzügyi tudatosság még kevés a megtakarításhoz

A pénzügyi tudatosság még kevés a megtakarításhoz

A mai harmincasok felelősen és tudatosan döntenek pénzügyi kérdésekben, kiemelten fontos számukra, hogy legyen megtakarításuk, de rendszeresen megtakarítani csak 23 százalékuk tud, négy harmincasból egynek pedig egyáltalán nem sikerül félretennie.

Hedonista túlélők vagy családos otthonteremtők?

Hedonista túlélők vagy családos otthonteremtők?

Különleges korosztály a mai 30-asoké: ők a digitális átmenet generációja. Az utolsók, akiknek gyermekkora még az analóg, offline világban zajlott, emlékeiket azonban a technológia, a VHS- és DVD-korszak, az első mobiltelefonok, az internet megjelenése és egyes ikonikus tévéműsorok (Kacsamesék, Knight Rider, Mátrix, Dallas) határozzák meg.