Bankindex™

Bankindex™

A Scale Research 2008-ban indított, saját módszertanon alapuló és reprezentatív Bankindex™ kutatása a lakossági, mikro és KKV ügyfelek körében vizsgálja és elemzi folyamatosan a magyar banki piac trendjeit és változásait. A kutatás egyszerre ad áttekintést a piac fő jellemzőiről, valamint lehetőséget nyújt alcsoportok és termékhasználói szegmensek részletes elemzésére is, a modulárisan felépített kérdőívre alapozva.

Ahhoz, hogy a Bankindex™ kutatás követni tudja a banki piac és a technológiai környezet fejlődését, a kutatás tematikáját 2019-ben ismét megújítottuk. Így a felmérés adataira alapozva hatékonyan segítjük ügyfeleinket üzleti döntéseik meghozatalában

Az évente 5 alkalommal megvalósuló reprezentatív megkérdezés, valamint a több évre visszatekintő trend adatbázis segítségével akár költséges és hosszadalmas ad hoc kutatásokat is kiválthatnak ügyfeleink.

A részletes elemzést támogatja, hogy a hagyományos demográfiai háttérváltozók mellett az életmódra és az info-kommunikációs viselkedésre vonatkozóan is számos információ áll rendelkezésre a felmérésben.

A fő témái nagy vonalakban a következők:

Bankpiac (új!) – fogyasztói várakozások, a szektor és intézményei megítélése, fogyasztói attitűdök

Ügyfél-elérés – bankok észlelése, hozzáférés, bankkapcsolatok, elégedettség, ajánlási szándék (NPS), váltási dinamika

Termékhasználat – ismertség, igénybevétel, új vásárlási és váltási tervek

Folyószámla – számlák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret használat, csatorna használat, elégedettség, váltási szándék

Hitelkártya – hitelkártyák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret kihasználása, visszafizetési mintázatok, elégedettség, váltási szándék

Fogyasztási hitelek – hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok, váltási szándék

Jelzálog hitelek – hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok, váltási szándék

Megtakarítások – forma, lekötés, cél, felhasználás, döntés, elégedettség, váltási tervek

Digitális csatornák és tanácsadás – innovatív ügyfélkezelési módok elfogadása, használata, bankok részéről igényelt tanácsadás és ennek csatornái

Bankindex™

A Scale Research 2008-ban indított, saját módszertanon alapuló és reprezentatív Bankindex™ kutatása a lakossági, mikro és KKV ügyfelek körében vizsgálja és elemzi folyamatosan a magyar banki piac trendjeit és változásait. A kutatás egyszerre ad áttekintést a piac fő jellemzőiről, valamint lehetőséget nyújt alcsoportok és termékhasználói szegmensek részletes elemzésére is, a modulárisan felépített kérdőívre alapozva.

Ahhoz, hogy a Bankindex™ kutatás követni tudja a banki piac és a technológiai környezet fejlődését, a kutatás tematikáját 2019-ben ismét megújítottuk. Így a felmérés adatira alapozva hatékonyan segítjük ügyfeleinket üzleti döntéseik meghozatalában

Az évente 5 alkalommal megvalósuló reprezentatív megkérdezés, valamint a több évre visszatekintő trend adatbázis segítségével akár költséges és hosszadalmas ad hoc kutatásokat is kiválthatnak ügyfeleink.

A részletes elemzést támogatja, hogy a hagyományos demográfiai háttérváltozók mellett az életmódra és az info-kommunikációs viselkedésre vonatkozóan is számos információ áll rendelkezésre a felmérésben.

A fő témái nagy vonalakban a következők:

Bankpiac (új!) – fogyasztói várakozások, a szektor és intézményei megítélése, fogyasztói attitűdök

Ügyfél-elérés – bankok észlelése, hozzáférés, bankkapcsolatok, elégedettség, ajánlási szándék (NPS), váltási dinamika

Termékhasználat – ismertség, igénybevétel, új vásárlási és váltási tervek

Folyószámla – számlák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret használat, csatorna használat, elégedettség, váltási szándék

Hitelkártya – hitelkártyák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret kihasználása, visszafizetési mintázatok, elégedettség, váltási szándék

Fogyasztási hitelek – hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok, váltási szándék

Jelzálog hitelek – hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok, váltási szándék

Megtakarítások – forma, lekötés, cél, felhasználás, döntés, elégedettség, váltási tervek

Digitális csatornák és tanácsadás – innovatív ügyfélkezelési módok elfogadása, használata, bankok részéről igényelt tanácsadás és ennek csatornái