Hedonista túlélők vagy családos otthonteremtők?
Átfogó kutatás készült a mai harmincas generációról
Különleges korosztály a mai 30-asoké: ők a digitális átmenet generációja. Az utolsók, akiknek gyermekkora még az analóg, offline világban zajlott, emlékeiket azonban a technológia, a VHS- és DVD-korszak, az első mobiltelefonok, az internet megjelenése és egyes ikonikus tévéműsorok (Kacsamesék, Knight Rider, Mátrix, Dallas) határozzák meg. A család és a saját ingatlan megléte vagy hiánya ugyanakkor óriási vízválasztó a harmincasok között: a generáció fele elégedett, révbe ért, vagy jó úton jár, és nem cserélne senkivel; a másik fele viszont még útkereső és borúsabban látja a jövőt anyagi, szakmai vagy magánéleti gondok miatt.
Kattintson tovább a teljes cikkhez.
Fenntarthatóságot akarnak a magyarok, de lemondás nélkül
A fenntarthatóság és környezetvédelem tízből nyolc személy számára fontos Magyarországon, de többségében csak olyan lépéseket hajlandóak a mindennapokban megtenni, amelyek nem igényelnek komolyabb lemondást vagy erőbefektetést.
A 30-as generációnak átlagosan egyhavi tartaléka van
A harmincasok jelentős részének átalakultak a fogyasztási és költési szokásai a koronavírus hatására, legjellemzőbben a kiadásaikat igyekeztek visszafogni, de a pénzügyi tervezésre is nagyobb hangsúlyt fektetnek, munkájuk elvesztésével ugyanis komoly veszélybe kerülne életszínvonaluk fenntartása.
Pozitívabb jövőképpel, de bizonytalanságban élik meg a harmincasok a koronavírus második hullámát
2020 utolsó negyedévében, a második koronavírushullám meredeken felfelé ívelő szakaszában változékony kedélyállapot jellemzi a 30-as generációt, akik vegyes érzésekkel gondolnak a jelenlegi élethelyzetükre.




