Bankindex™
Bankindex™
A Scale Research 2008-ban indított, saját módszertanon alapuló és reprezentatív Bankindex™ kutatása a lakossági, mikro és KKV ügyfelek körében vizsgálja és elemzi folyamatosan a magyar banki piac trendjeit és változásait. A kutatás egyszerre ad áttekintést a piac fő jellemzőiről, valamint lehetőséget nyújt alcsoportok és termékhasználói szegmensek részletes elemzésére is, a modulárisan felépített kérdőívre alapozva.
Ahhoz, hogy a Bankindex™ kutatás követni tudja a banki piac és a technológiai környezet fejlődését, a kutatás tematikáját 2019-ben ismét megújítottuk. Így a felmérés adatira alapozva hatékonyan segítjük ügyfeleinket üzleti döntéseik meghozatalában
Az évente 5 alkalommal megvalósuló reprezentatív megkérdezés, valamint a több évre visszatekintő trend adatbázis segítségével akár költséges és hosszadalmas ad hoc kutatásokat is kiválthatnak ügyfeleink.
A részletes elemzést támogatja, hogy a hagyományos demográfiai háttérváltozók mellett az életmódra és az info-kommunikációs viselkedésre vonatkozóan is számos információ áll rendelkezésre a felmérésben.
A fő témái nagy vonalakban a következők:
Bankpiac (új!) – fogyasztói várakozások, a szektor és intézményei megítélése, fogyasztói attitűdök
Ügyfél-elérés – bankok észlelése, hozzáférés, bankkapcsolatok, elégedettség, ajánlási szándék (NPS), váltási dinamika
Termékhasználat – ismertség, igénybevétel, új vásárlási és váltási tervek
Folyószámla – számlák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret használat, csatorna használat, elégedettség, váltási szándék
Hitelkártya – hitelkártyák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret kihasználása, visszafizetési mintázatok, elégedettség, váltási szándék
Fogyasztási hitelek – hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok, váltási szándék
Jelzálog hitelek – hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok, váltási szándék
Megtakarítások – forma, lekötés, cél, felhasználás, döntés, elégedettség, váltási tervek
Digitális csatornák és tanácsadás – innovatív ügyfélkezelési módok elfogadása, használata, bankok részéről igényelt tanácsadás és ennek csatornái
Bankindex™
A Scale Research 2008-ban indított, saját módszertanon alapuló és reprezentatív Bankindex™ kutatása a lakossági, mikro és KKV ügyfelek körében vizsgálja és elemzi folyamatosan a magyar banki piac trendjeit és változásait. A kutatás egyszerre ad áttekintést a piac fő jellemzőiről, valamint lehetőséget nyújt alcsoportok és termékhasználói szegmensek részletes elemzésére is, a modulárisan felépített kérdőívre alapozva.
Ahhoz, hogy a Bankindex™ kutatás követni tudja a banki piac és a technológiai környezet fejlődését, a kutatás tematikáját 2019-ben ismét megújítottuk. Így a felmérés adatira alapozva hatékonyan segítjük ügyfeleinket üzleti döntéseik meghozatalában
Az évente 5 alkalommal megvalósuló reprezentatív megkérdezés, valamint a több évre visszatekintő trend adatbázis segítségével akár költséges és hosszadalmas ad hoc kutatásokat is kiválthatnak ügyfeleink.
A részletes elemzést támogatja, hogy a hagyományos demográfiai háttérváltozók mellett az életmódra és az info-kommunikációs viselkedésre vonatkozóan is számos információ áll rendelkezésre a felmérésben.
A fő témái nagy vonalakban a következők:
Bankpiac (új!) – fogyasztói várakozások, a szektor és intézményei megítélése, fogyasztói attitűdök
Ügyfél-elérés – bankok észlelése, hozzáférés, bankkapcsolatok, elégedettség, ajánlási szándék (NPS), váltási dinamika
Termékhasználat – ismertség, igénybevétel, új vásárlási és váltási tervek
Folyószámla – számlák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret használat, csatorna használat, elégedettség, váltási szándék
Hitelkártya – hitelkártyák jellemzői, használatának módja, intenzitása, hitelkeret kihasználása, visszafizetési mintázatok, elégedettség, váltási szándék
Fogyasztási hitelek – hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok, váltási szándék
Jelzálog hitelek – hiteljellemzők, hitelcél, döntés módja, szempontjai, fizetési nehézségek, elégedettség, kiváltási, előtörlesztési szándékok, váltási szándék
Megtakarítások – forma, lekötés, cél, felhasználás, döntés, elégedettség, váltási tervek
Digitális csatornák és tanácsadás – innovatív ügyfélkezelési módok elfogadása, használata, bankok részéről igényelt tanácsadás és ennek csatornái
A 30-as generációnak átlagosan egyhavi tartaléka van
A harmincasok jelentős részének átalakultak a fogyasztási és költési szokásai a koronavírus hatására, legjellemzőbben a kiadásaikat igyekeztek visszafogni, de a pénzügyi tervezésre is nagyobb hangsúlyt fektetnek, munkájuk elvesztésével ugyanis komoly veszélybe kerülne életszínvonaluk fenntartása.
Pozitívabb jövőképpel, de bizonytalanságban élik meg a harmincasok a koronavírus második hullámát
2020 utolsó negyedévében, a második koronavírushullám meredeken felfelé ívelő szakaszában változékony kedélyállapot jellemzi a 30-as generációt, akik vegyes érzésekkel gondolnak a jelenlegi élethelyzetükre.
A magyarok harmadának csökkent a jövedelme a koronavírus miatt
Scale Research: a felnőtt lakosság több, mint harmadának csökkent a jövedelme a COVID hatására, minden tízedik személy vesztette el az állását, de többségük talált már új munkahelyet.